Assalamualaikum wbt


Chingu, annyeonghasayo..(kawan2..hello) 

orenmanida (lama tak jumpa) =D


Seminggu sudah tidak berblogging. Sebenarnya ada je kat rumah. Sibuk sangattt...Sibuk buat ape? Sibuk marathon cerita Kdorama/ drama korea iaitu FASHION KING! ar arrr...mesti dah ramai yang tengok kan? rasanya dah lama tak layan Kdorama dan Jdorama (drama jepang). 

Kali ni nak cerita sikit lah pasal Kdorama Fashion king ni. Cerita ni sesuai sangat untuk mereka yang berada dalam dunia fesyen, yang meminati fesyen dan yang paling penting, perlu meminati cerita korea. hehehe. 




Drama ni mengisahkan tentang seorang lelaki iaitu Kang Young-Gul yang  memulakan bisnes kecil-kecilan di Dongdaemun Market. Sebenarnya dia ni tiada matlamat hidup sehinggalah satu hari dia berjumpa dengan seorang perempuan yang datang ke kedainya untuk meminta kerja iaitu Lee Ga Young. Lee Ga Young ni anak yatim piatu ibu bapanya meninggal disebabkan kemalangan jalan raya. 


Yang bestnya Lee Ga Young ni, dia seorang yang bijak serta talented dalam fashion designing. Selepas si Lee Ga young dapat tajaan dari New York Fashion school, si Ga Young berhajat nak jadi talented designer di US, malangnya dia terpaksa balik semula ke Korea atas sebab-sebab tertentu.

Sementara tu, watak yang ketiga, Jung Jae Hyuk, anak seorang pemilik  syarikat fesyen dan pengedaran manakala ex girlfriendnya iaitu Choi An Na bekerja di bawah pereka terkenal antarabangsa, Michael J. 

Selebihnya, konflik dalam bisnes fesyen dan juga konflik percintaan tiga segi. Biasalah kan hehehee.








Dibintangi oleh Yoo Ah-in sbg Kang Young-gul, Shin Se-kyung  sbg  Lee Ga-young, Kwon Yuri  sbg  Choi An-na dan Lee Je-hoon  sbg  Jung Jae-hyuk.

Alrite! Pada yang belum tengok lagi drama ni dan nak tengok, boleh la tengok di  http://www.dramacrazy.net/ DramafeverEP DramaIonair TVMy Soju dan Viki. Cerita ni ada 20 episod. Setiap episod ambil masa sejam nak habis. Ini bermakna ada 20 jam nak habis. heheee..



ok, nak berehat dua tiga hari before layan kdorama yang lain.


Enjoy guysss!


Oorin anyoung heyadeh!



p/s- gambar semua dari mr google.








Labels: | edit post
0 Responses