Assalamualaikum w.b.t



Siapa Kunming dan siapa Yunus?? 


Ianya merupakan dua buah restoran makanan halal yang terdapat di bandar Taipei. 

Kunming kalau di sini dikenali sebagai Kunming Islamic Restaurant. Restoran ini menyediakan makanan ala Indian Style. Kalau sesiapa datang ke sini, terasa hendak makan roti capati, nasi beriani, kari mamak dan sebagainya,boleh la berkunjung ke restoran Kunming. 

Ianya milik seorang muslim Cina dari Taipei iaitu Haji Yacoob Mah. Jangan risau. Restoran Islam di Taipei Alhamdulillah, setakat ini, dijamin bersih. Lokasi restoran berdekatan dengan stesen MRT Nanjing. 

Kunming Islamic Restaurant



Menariknya di atas meja di restoran ini, dihiasi dengan pelbagai duit dari negara-negara di seluruh dunia. Jikalau anda datang ke restoran ini, bolehlah tinggalkan kenangan dengan meletakkan 'Ringgit Malaysia' dari negara kita. =)
Wang kertas dari pelbagai negara termasuklah negara Malaysia ada di sini. Ini bermakna, terdapat ramai warganegara Malaysia yang pernah ke sini.




Bahagian dapur



Salsabila =) 
sedaaaapp =D
Nasi beriani, teh tarik  dan acar serta yogurt RM 25


yogurt stawberi


Kunming Islamic Restaurant. No 26, Lane 81, Fu hsing N Rd, Taipei, 105, Taiwan. Di buka jam 11.30 pagi hingga 2.00 petang/ 5.30 petang hingga 9.30 malam. Isnin - Ahad ( ahad tengahari tutup )
boleh layari website di http://kunming-islamic.myweb.hinet.net/

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------





Restoran Halal Yunus merupakan restoran yang sangat disyorkan kepada sesiapa yang hendak berkunjung ke sini. Makanan yang dihidangkan adalah dengan sentuhan  ala Thai seperti tomyam, Ikan sweet sour, sayur dan pelbagai hidangan lagi. Haji Yunus, pemilik restoran tersebut, merupakan seorang yang sangat peramah dan mesra dengan pelanggan. Restoran ini terletak di jalan Ning Pei berhampiran dengan stadium Taipei. Biasanya kalau kami hendak ke sini, kami akan menaiki teksi sahaja dari rumah.

Potongan harga 15 peratus kepada warga muslim.


Pemilik restoran, Haji Yunus. (lelaki yang memakai tie )


Selepas shooting gambar Salsabila dengan Yu-Ting tempoh hari, kami makan beramai-ramai di sini.

Set makan untuk 2 orang  RM 60 ++ (Ada Ikan kerapu sweet sour, sayur kangkung belacan dan ayam goreng pedas serta bubur pulut hitam sebagai pencuci mulut)
Sesiapa yang berminat. boleh mencuba makanan di sini.


Yunus Halal Restaurant. No.36, Pei Ning RD, Taipei Tel:(02)2579-0528. Dibuka pada setiap hari dari jam 11.30pagi hingga 2.00 petang dan 5.30 petang hingga 9.30 malam





Jumpa kita di lain entry ok.







0 Responses